تمرینات ورزشی بعد از عمل تعویض مفصل لگن | درمان دیسک کمر اصفهان

بررسی تمرینات ورزشی بعد از عمل تعویض مفصل لگن

در اثر جراحی لگن و دردهای ناشی از آن، عضلات ضعیف و متورم شده‌اند. ریکاوری کامل بیمار چندین ماه طول می‌کشد. به کمک این مجموعه تمرینات ورزشی می‌توانید سریع‌تر به بهبودی کامل دست یابید. در این مقاله از سایت دکتر امیر قنبریان متخصص درمان دیسک کمر اصفهان تمرینات ورزشی بعد از عمل تعویض مفصل لگن را مورد بررسی قرار می  دهیم.

این تمرینات را روزانه ۴ ست و با ۱۰ بار تکرار انجام دهید. انتهای یک پا را در جلوی قوزک پای عمل کرده قرار دهید و سعی کنید به یک شی در حال حرکت، مثلاً یک در و یا یک وسیله سنگین ضربه بزنید. از یک صندلی یا ستون برای حفظ تعادل استفاده کنید.

دوچرخه ورزشی

یکی از فعالیت‌های مهم در تقویت و توان حرکتی عضلات لگن، دوچرخه است. در شروع فعالیت ارتفاع صندلی را تنظیم کنید. طوری که پا با زانوی صاف به پدال برسد. در ابتدا معکوس پا بزنید. سپس به‌تدریج حرکات رو به جلو و‌ عقب را شروع کنید. به‌تدریج با گذشت ۴ تا ۶ هفته و با انجام تمرین‌ها، عضلات بهتر تقویت شده و می‌توانید بر میزان حرکت بیفزایید. این حرکت ورزشی را روزانه دو بار به مدت ۱۰ دقیقه تا یک ربع انجام دهید. به‌تدریج این تمرین را به ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت و دفعات انجام ۳ تا ۴ بار در هفته افزایش دهید.

پیاده روی

تا زمان رسیدن به حالت تعادل بدن، باید به کمک عصا راه بروید. در ابتدا باید به دفعات روزانه ۳ تا ۴ بار و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشید. به‌تدریج و با تقویت هر چه بیشتر عضلات می‌توانید این مدت‌زمان را به دفعات ۲ یا ۳ بار و مدت زمان ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت تغییر دهید. این تمرینات در تقویت عضلات لگن شما مؤثرند.

تمرینات ورزشی بعداز تعویض مفصل لگن | درمان دیسک کمر اصفهان

هیپ فلکسور مقاومتی

بایستید و پاها را در حالت صاف از هم فاصله دهید. پای عمل کرده را در حالت زانو باز به جلو بیاورید. اجازه دهید پا به وضعیت قبلی برگردد. این تمرینات را با دقت انجام دهید تا تأثیر آن در اصلاح حرکات حداکثری باشد.

هیپ ابداکشن مقاومتی

روبروی دری که به آن کش بسته‌اید، قرار بگیرید و سپس پای عمل کرده را دور کنید. سپس به وضعیت اولیه برگردید. درست انجام دادن تمرینات در این مرحله نقش بسیار مهمی در اثر گذاری آن ها دارد. پس تمام تلاشتان را انجام دهید تا حرکات صحیح انجام شود.

هیپ اکستنشن مقاومتی

روبروی دری که به آن کش بسته‌اید، قرار بگیرید و پا را در وضعیت صاف به عقب بکشید. پا را به وضعیت قبلی برگردانید. این تمرینات را با دقت انجام دهید تا تأثیر آن در اصلاح حرکات حداکثری باشد و به زودی نتیجه را ببینید.


مطالعه بیشتر :

بررسی روشهای تشخیص و درمان نقرس

آشنایی با فیزیوتراپی آرتروسکوپی منیسک

روش های تشخیص و درمان کیست منیسک